Categorie: Persberichten | Posted: 2017-02-27

Sectra Tiger goedgekeurd voor NATO SECRET

Den Haag, 16 februari 2017 - De NAVO heeft de Nederlandse beveiligde mobiele telefoon Sectra Tiger/S 7401 goedgekeurd voo De oplossing is al door de EU goedgekeurd voor EU SECRET.r NATO SECRET. Deze oplossing voldoet aan de strenge beveiligingseisen die binnen de NAVO worden opgelegd voor communicatie van gerubriceerde informatie. De oplossing is al door de EU goedgekeurd voor EU SECRET. Dit betekent dat de oplossing nu is goedgekeurd door de twee meest toonaangevende spelers in Europa, en kunnen pan-Europese telefoongesprekken worden beveiligd – bijvoorbeeld voor crisismanagement.

Voor overheidsinstanties, defensie-instellingen en vitale onderdelen van de maatschappij kan het van wezenlijk belang zijn om snel en veilig te communiceren, zonder het risico van afluisteren. Sectra Tiger/S 7401 biedt het hoogste beschermingsniveau tegen afluisteren, zelfs vanuit andere nationale inlichtingendiensten. Het is de enige encryptie-oplossing die is goedgekeurd voor mobiele en vaste communicatie voor gebruik op het rubriceringsniveau NATO SECRET.

Sectra Tiger/S 7401 is ontwikkeld door Sectra onder begeleiding van het Nationaal Bureau voor Verbindingsbeveiliging (NBV). Deze goedkeuring is het resultaat van de lange en vruchtbare samenwerking tussen Sectra en het NBV en voldoet aan de hoogste normen voor communicatiebeveiliging.

Dankzij de samenwerking met klanten en nationale veiligheidsdiensten van verschillende landen zijn Sectra’s verschillende beveiligde communicatieoplossingen geleverd aan meer dan de helft van de lidstaten van de EU. Dit geldt voor gebruik op nationaal niveau als voor gebruik binnen de EU en de NAVO. Onder andere overheidsfunctionarissen, diplomaten, besluitvormers van defensie en militairen in actie maken gebruik van deze oplossing. Deze gebruikers hebben gemeen dat ze goedgekeurde producten dienen te gebruiken om beveiligd te kunnen communiceren en dat ze hoge eisen stellen aan flexibiliteit en mobiliteit.

Over Sectra Tiger/S 7401

De beveiligde mobiele telefoon Sectra Tiger/S 7401 behoort tot de bovenste laag van een ecosysteem voor goedgekeurde, beveiligde producten voor beveiligde communicatie. Het systeem bevat tevens oplossingen voor beveiligde smartphones en beveiligde vaste telefonie. Met behulp van het Sectra Tiger Ecosysteem kan een organisatie beveiligde communicatieoplossingen toewijzen op basis van individuele communicatie- en beveiligingseisen.

Sectra Tiger/S 7401 maakt ook beveiligde communicatie mogelijk tussen verschillende beveiligingsdomeinen. Dit betekent dat een gebruiker met één telefoon beveiligd kan communiceren met collega's binnen de NAVO, de EU en hun bijbehorende nationale netwerken. Dit is uniek in de crypto-industrie