Categorie: Persberichten | Posted: 2018-10-01

Sectra beveiligt NAVO-geheimen tegen afluisteren

Den Haag – 1 oktober, 2018 – Internationaal cybersecurity bedrijf Sectra kondigt aan dat de NAVO heeft getekend voor hun beveiligde mobiele telefoon, de Sectra Tiger/S 7401. Met deze mobiele communicatieoplossing kunnen NAVO-functionarissen communiceren op het rubriceringsniveau NATO SECRET zonder afgeluisterd te worden.

Sectra Tiger/S 7401 is ontwikkeld door Sectra onder begeleiding van het Nationaal Bureau voor Verbindingsbeveiliging (NBV) en heeft in februari 2017 formele goedkeuring gekregen voor NATO SECRET.

“Wij hebben een lange en vruchtbare samenwerking met het NBV. Deze order van de NAVO bevestigt dat de resultaten van onze samenwerking voldoen aan de hoogste normen voor communicatiebeveiliging”, zegt Jeroen de Muijnck, Managing Director van Sectra Communications.

Voor overheidsinstanties, defensie-instellingen en vitale onderdelen van de maatschappij kan het van wezenlijk belang zijn om snel en veilig te communiceren, zonder het risico van afluisteren. Sectra Tiger/S 7401 biedt het hoogste beschermingsniveau tegen afluisteren, zelfs vanuit andere nationale inlichtingendiensten. Het is de enige encryptie-oplossing die is goedgekeurd voor mobiele en vaste communicatie voor gebruik op het rubriceringsniveau NATO SECRET.

Over Sectra Tiger/S 7401

De beveiligde mobiele telefoon Sectra Tiger/S 7401 behoort tot de bovenste laag van een ecosysteem voor goedgekeurde, beveiligde producten voor beveiligde communicatie. Het systeem bevat tevens oplossingen voor beveiligde smartphones en beveiligde vaste telefonie. Met behulp van het Sectra Tiger Ecosysteem kan een organisatie beveiligde communicatieoplossingen toewijzen op basis van individuele communicatie- en beveiligingseisen.

Sectra Tiger/S 7401 maakt ook beveiligde communicatie mogelijk tussen verschillende beveiligingsdomeinen. Dit betekent dat een gebruiker met één telefoon beveiligd kan communiceren met collega's binnen de NAVO, de EU en hun bijbehorende nationale netwerken. Dit is uniek in de crypto-industrie.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Jeroen de Muijnck, Managing Director van Sectra Communications BV, tel +31 70 302 3000 Torbjörn Kronander, President en CEO van Sectra AB, tel: +46 (0)13 23 52 27