Categorie: Persberichten | Posted: 2016-04-08

Nieuwe directeur van Sectra Communications in Zweden

Simo Pykälistö, op dit moment CFO en Executive Vice President van Sectra AB, is benoemd tot directeur van Sectra’s bedrijfsonderdeel Secure Communications. Simo Pykälistö groeide op in Finland, volgde zijn opleiding in de VS en verhuisde daarna naar Zweden.

Simo Pykälistö is 43 jaar oud en is afgestudeerd in Finance aan de United States International University (USIU) van San Diego. Simo werkt sinds 2003 bij Sectra. In de afgelopen jaren is hij betrokken geweest bij de commerciële ontwikkeling van Secure Communications. Hij heeft kennis op het gebied van beveiliging verkregen door mee te werken aan de internationale uitbreiding van dit bedrijfsonderdeel en aan de overname van het Finse beveiligings-adviesbureau EXP Analytics Oy. Simo Pykälistö is sinds 1 april 2016 actief in zijn huidige functie. Hij behoudt zijn functie als Executive Vice President van Sectra AB, maar legt zijn functie als CFO neer zodra er een opvolger is benoemd.

“Met zijn scherpe zakelijke inzicht, leiderschapskwaliteiten en kennis van de sector beschikt Simo over de juiste eigenschappen om groei binnen de sector te stimuleren. Onze focus ligt daarbij op het verbreden van ons aanbod aan nieuwe klantgroepen en dan met name kritieke infrastructuur,” zegt Torbjörn Kronander, directeur en CEO van Sectra AB.

Het bedrijfsonderdeel Secure Communications van Sectra levert producten en diensten die worden gebruikt om de gevoeligste en zeer vertrouwelijke informatie te beveiligen en wordt gebruikt door instanties en defensie-instellingen in Europa. Er is veel vertrouwen in de leverancier nodig om deze beveiliging van de gevoeligste informatie van een land toe te vertrouwen. Met dit vertrouwen en de expertise van Sectra op het gebied van IT-beveiliging en encryptie, concentreert het bedrijfsonderdeel zich op groei in nieuwe klantgroepen. Het belangrijkste aandachtsgebied is kritieke infrastructuur. Sectra heeft onlangs bewakings- en veiligheidsanalysediensten voor bedrijven in de energiesector uitgebracht.

Lees meer over hoe Sectra beveiligde communicatie vergemakkelijkt en daarmee bijdraagt aan een veiliger en stabielere wereld: